En aquests moments jo hauria d’estar a mig camí entre Barcelona i Ciutat de Mallorca, al bell mig del mar, damunt un vaixell. Però encara sóc a terra. Avui, a les 11:30, quan he anat a treure la targeta d’embarcament per un vaixell que partia a les 13:00, m’han comunicat (té pebrots la cosa!) que el trajecte havia estat cancel·lat. Una mica més i mato a la pobre noia que era a la guixeta…

No puc suportar el mal servei en les empreses. Ni les cues. És quelcom que em treu de polleguera, perquè és una manca de respecte per l’usuari o client. I encara menys que a sobre de donar-te mal servei no et donin explicacions. Quan un dóna un servei, ha de saber que tracta amb persones i que cada persona és important. Seria massa fàcil identificar empreses que donen mal servei amb sucursals d’empreses espanyoles a Catalunya, però mal els pesi als catalunyesos catalanofòbics de pro, en el 90% dels casos és així.

La meva mala experiència amb Acciona-Trasmediterranea va començar dimecres quan en la reserva telefònica del passatge no vaig poder utilitzar la meva llengua: el valencià del nord, o sigui, el català. Malament. Em van dir que no em podien atendre en aquesta llengua perquè Acciona és “una empresa que opera en todo el territorio nacional”. I es va quedar tant ample. O sigui, que Acciona no considera el català com una llengua de l’Estat Espanyol. Fantàstic. No vaig penjar el telèfon perquè necessitava el bitllet i no tenia ganes de discutir amb algú que res hi pintava en allò. I vaig tenir que usar en castellà (idioma que també sé parlar) perquè el paio que m’atenia, tot i estar a Barcelona, era un d’aquells monolingües orgullós de ser-ho.

La segona mala experiència va ser quan, en voler treure la tarja d’embarcament per Internet, per evitar cues als mostradors abans de partir, el sistema no em deixava. Vaig trucar al 902 que posa com a número d’atenció al client i el tio que em va atendre (també un monolingüe compulsiu) em va dir que si, que el sistema d’emissió automàtic de targes d’embarcament per Internet a “veces iba y a veces no”. I es va quedar tant ample. I va afegir que calia que anés una hora i mitja abans d’embarcar a taquilla per traure’m la tarja.

I això és el que anava a fer aquest matí. Però en arribar, la noia que hi havia a la taquilla (aquesta si que parlava català) m’ha dit que el meu vaixell havia estat cancel·lat. M’he quedat de pedra. Però… i com és que no avisen als que, com jo, no només tenim el bitllet reservat sino que a més a més ja l’hem pagat? Increíble. M’ha dit que m’havien trucat però que el meu mòbil estava inoperant. Li he dit que ho provés i ha comprovat com el numero era correcte i em sonava. No entenc com no m’han avisat abans per telèfon. Han tingut dos dies per fer-ho! He sortit d’allà bastant emprenyat, perquè he hagut de refer els plans que tenia i he fet anar malament amb la gent amb qui seré a Mallorca primer i Menorca després fins passat Sant Pere. Al final marxo avui al vespre, i em perdré poder gaudir de l’alta mar de dia…

I com que se que si omplo la fulla d’atenció al client no em faran ni putu cas, prefereixo esbombar a tort i a dret, per Internet, que l’empresa espapanyola Acciona/Trasmediterranea dóna un molt mal servei als seus clients i que si has d’anar mai a les Illes et recomano que no utilitzis mai els vaixells d’aquesta companyia.